아이벡스, 필리핀에 3개 신규 영업소 개장… 3000여개 일자리 창출
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아이벡스, 필리핀에 3개 신규 영업소 개장… 3000여개 일자리 창출
  • 이효상
  • 승인 2019.06.11 11:24
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메트로마닐라(Metro Manila) 등 3개지역에서 3000여명 신규 채용예정
ibexCare 트위터 홍보 이미지
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[한경 리크루크 (월간 리크루트)] 선도적 고객 경험 솔루션 업체 아이벡스(ibex)가 필리핀에 3개 영업소를 신규 개장하며 활동 범위를 넓히고 있다.

두 곳은 메트로마닐라(Metro Manila)에, 한 곳은 필리핀의 섬 지방인 보홀(Bohol)에 마련된다. 이 발표에 앞서 아이벡스는 미국 근접지역에서 보여 준 선도적 지위와 자메이카 및 니카라과에서 이룩한 폭발적 성장에 힘입어 몇 주 전 니어쇼어 아메리카스(Nearshore* Americas)가 선정하는 올해의 니어쇼어 기업(Nearshore Company of the Year)에 선정됐다.

* Nearshore는 국가간 아웃소싱 형태중 하나로 가까운 국가간에 이루어지는 거래관계다.

밥 디찬트(Bob Dechant) 아이벡스 CEO는 “아이벡스는 계속해서 BPO 분야의 선도업체로 입지를 굳힐 것”이라며 “우리가 이룩한 성장은 뛰어난 실적, 훌륭한 리더십 팀, 무엇보다 직원들이 존중받고 참여하는 기업 문화에 힘입은 것이다”고 밝혔다.

이어 “이 덕분에 우리는 현재 고객과 함께 시장 점유율을 높이는 동시에 신규 고객까지 끌어들일 수 있었다”고 말했다.

아이벡스는 3개 지역에서 3000여명을 신규 채용할 방침이다. 이미 메트로마닐라 3개 장소와 다바오 1개 장소에 영업소를 두고 있다. 이로써 필리핀에서 아이벡스 직원 수는 총 1만명이 넘게 됐다.

디찬트는 “이 신규 3개 영업소는 빠른 고객 성장의 결과”라며 “메트로마닐라 중 한 곳은 우리 최대 고객을 위한 핵심 영업소가 될 것이며 다른 한 곳은 우리가 최근 확보한 고객을 위한 장소”라고 말했다.

이어 “보홀에서는 해당 지역에 최초의 콜센터를 운영하게 된다”며 “교육 수준이 높은 노동력 풀, 세계적인 수준의 고객, 뛰어난 정부 지원, 새로운 국제공항을 고려하면 아이벡스는 이 새롭고 중요한 지역에서 BPO 시장이 틀림없이 성장할 것이라고 자신한다”고 강조했다.

6월 중순 문을 열 알라방 영업소는 메트로마닐라의 일부로 도시 남쪽에 위치해 있다. 한때 농업 지구였던 이곳은 이제 번화한 상업의 중심지가 됐다.

보홀 영업소는 8월 초 개점할 예정이다. 센트럴 비사야스(Central Visayas) 지역에 위치한 보홀은 중심 섬과 75개 부속 섬으로 이뤄져 있다.

세 번째 장소인 사이버파크는 퀘손 시티(Quezon City)의 쿠바오라는 지역에 위치해 있으며 메트로마닐라 루손의 일부다. 이곳의 영업소는 8월 말부터 운영한다.

■아이벡스(ibex) 개요

아이벡스는 글로벌 브랜드가 고객을 유치, 관여 및 유지하도록 지원하는 데 특화된 IT 및 고객 관여 전문 민간기업이다.

고객 수명주기 경험(CLX) 제품군을 바탕으로 아이벡스는 고급 디지털 마케팅 기술, 전 세계 26개소 BPO 네트워크, 옴니채널 CX 플랫폼을 제공하여 고객이 성장을 가속하고 비용을 줄이고 귀중한 브랜드 자산이 고객의 수명주기에 부합하도록 지원한다.

아이벡스의 본사는 워싱턴DC에 있으며 현재 1만9000여명의 직원을 고용하고 있다.


[HKRECRUIT]ibex Creates over 3000 New Jobs with the Addition of Three New Sites in the Philippines

[monthly recruit. Korea] ibex, a global leader in customer experience solutions, is expanding its presence with the opening of three new sites in the Philippines. Two of the sites are in Metro Manila and the third in Bohol, a provincial island in the Philippines. The announcement comes weeks after ibex was named Nearshore Company of the Year by Nearshore Americas based on their leadership position in nearshore regions and the explosive growth the company is currently experiencing in Jamaica and Nicaragua.


ibex, a global leader in customer experience solutions, creates 3000 new jobs with the addition of three new sites in the Philippines. Two of the sites are in Metro Manila and the third in Bohol, a provincial island in the Philippines.


“ibex continues to define itself as the growth leader in the BPO space,” said Bob Dechant, CEO of ibex. “The growth we are experiencing is the result of excellent performance, a great leadership team and most importantly a corporate culture where employees are valued and engaged. This has enabled us to win marquee new clients while growing market share with our current clients.”

ibex anticipates hiring 3,000 employees across the three locations. The company already has three sites in Metro Manila and one in Davao. This will bring the total number of ibex employees to over 10,000 in the Philippines.

“The three new sites are the result of rapid client growth,” continued Dechant. “One of the Metro Manila locations will be a mega-site for one of our largest clients and the other will be the location for the additional clients we have recently won.

The third site in Bohol, gives us the opportunity to be the first call center to locate in the region. Given the high education level of the labor pool, a world class client, exceptional government support and a new international airport, ibex is confident about growing the BPO industry in this new, important region.”

The Alabang site will open mid-June and is part of Metro Manila and south of the city. Once a farming district, it is now a bustling commercial center. Bohol will launch in early August. Bohol is located in the Central Visayas region, consisting of the main island and 75 surrounding minor islands.

The third location Cyberpark is in a district called Cubao in Quezon City, part of the province of Luzon in Metro Manila and will be operational by late August.

■About ibex

ibex is a privately held technology and customer engagement company specializing in helping global brands add, engage, and keep customers. With CLX, the Customer Lifecycle Experience suite, ibex offers advanced digital marketing technology, a 26-site worldwide BPO network, and omnichannel CX platforms to help clients accelerate growth, decrease costs, and motivate valuable brand assets anywhere along the customer lifecycle.

ibex is headquartered in Washington, DC, and currently has 19,000+ employees.


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